Artikkelit

WordPress -julkaisujärjestelmä verkkolehden moottorina

WordPress on avoimeen lähdekoodiin perustuva, alun perin blogien ylläpitoon tarkoitettu julkaisujärjestelmä, joka on kehittynyt nykyaikaiseksi verkkosivualustaksi. WordPress -sivustoja on jo yli 70 miljoonaa ja niiden vahvuuksia ovat yleisesti muun muassa helppokäyttöisyys, hakukoneystävällisyys sekä monipuolinen lisäosarajapinta. WordPressiin on tarjolla tällä hetkellä yli 30 000 lisäosaa, joiden avulla voidaan esimerkiksi vaikuttaa hakukonenäkyvyyteen, lähettää uutiskirjeitä, luoda dynaamisia kuvagallerioita, julkaista laskeutumissivuja kampajoihin, luoda rajapintoja sivuston ja ulkoisten palveluiden välillä sekä muun muassa kääntää sivusto eri kielille. Lue lisää »

Strategian merkitys sosiaalisessa mediassa

Sosiaalinen media on tullut vauhdilla mukaan suomalaisten yritysten markkinointimixiin ja sen merkitystä markkinointikeinona on korostettu kuluneen kahden vuoden aikana riittävästi. Toiminimistä pörssiyhtiöihin Utsjoelta Hankoon, erilaisilla yrityksillä on tänä päivänä vähintäänkin Facebook-sivut sekä todennäköisesti käytössä ovat myös Google+, Twitter ja LinkedIn. Lue lisää »

Kaikki AdWords-kampanjat päivitetään tehostetuiksi kampanjoiksi

Kesälomalle siirtyvän AdWords-mainostajan on syytä muistaa AdWords-kampanjoidensa päivittäminen tehostetuksi kampanjoiksi ennen lomansa aloittamista, sillä viimeisimpienkin kampanjoiden automaattinen päivitys toteutetaan 22.7.2013 Googlen toimesta. Tehostetuissa kampanjoissa on kyse mobiili- ja tablet-laitteiden suosion voimakkaan kasvun huomioimisesta myös AdWords-mainonnassa. Optimaalin asiakkaiden kampanjoiden päivityksistä huolehtii Optimaali. Lue lisää »

Kuinka tehdään tehokas Facebook-kampanja? Case: Studio 25

Optimaali toteutti Studio25-ketjulle Facebook-kampanjan, jossa yhdistyivät Facebook-applikaatio, perinteinen Facebook-mainonta, Facebook-julkaisujen mainonta sekä jakotoiminnallisuuksien hyödyntäminen. Kokonaisuus toteutettiin edistämään Studio25:n tammikuun alennusmyyntejä sekä lisäämään ketjun eri myymälöiden Facebook-tykkääjien määrää sekä parantamaan näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Lue lisää »

Avainsana-analyysi Google-optimoinnin perustana

Hakukoneoptimointi voidaan jakaa teknisiin ja sisällöllisiin toimenpiteisiin. Teknisillä toimenpiteillä toimenpiteillä luodaan edellytykset sivun löytymiselle hakukoneista, kun taas sisällöllisillä toimenpiteillä vaikutetaan siihen, millä hakutermeillä sivu valikoituu hakutuloksiin. 2000-luvun alussa Google-optimointi tarkoitti lähinnä meta-tagien lisäämistä lähdekoodiin ja yksittäisillä kikoilla voitiin saavuttaa näkyvyyttä hakutulosten ensimmäisellä sivulla. Kuitenkin Googlen tuoreimpien Panda ja Penguin -päivitysten tarkoituksena on ollut korostaa sivuston sisällön merkitystä ja vähentää yksittäisten hakukoneoptimointikikkojen merkitystä ja näin vähentää mahdollisuuksia hakutulosten manipulointiin. Lue lisää »

Konversio-optimoinnilla parempia tuloksia

Kävijämäärien merkitys liiketoiminnalle on yleisesti tiedostettu, mutta konversio-optimointi on tällä hetkellä kenties internet-markkinoinnin laiminlyödyin osa-alue. Konversio-optimoinnilla tarkoitetaan verkkosivun kehittämistä siten, että sivu kykenisi saamaan mahdollisimman monet vierailijat toteuttamaan sivustolle asetettuja liiketoiminnallisia tavoitteita. Lue lisää »

Sijainti Googlen hakutuloksissa ja sen merkitys

Tuoreen tutkimuksen mukaan Google-haun sijainti ensimmäisenä Googlen hakutuloksissa generoi keskimäärin 36,4% kaikesta hakuliikenteestä. Ensimmäinen hakutulos konvertoi esimerkiksi kolminkertaisesti verrattuna toiseen hakutulokseen, joka saavutta yhdysvaltalaisen Optifyn mukaan keskimäärin 12,5% kävijöistä. Ensimmäisellä hakutulossivulla olevien linkkien “click-through-rate” (CTR) on keskimäärin 8,9%. Lue lisää »