Hakusanamainonta

Hakusanamainonta eli Google-mainonta on toimialasta riippumatta kustannustehokasta mainontaa, jossa mainostaja maksaa ainoastaan tuloksista eli sivustolle ohjatusta liikenteestä – ei mainosnäytöistä. Oikein kohdistettu hakusanamainonta on yksi tehokkaimmista internet-markkinoinnin muodoista, jonka tulokset ovat nopeasti todennettavissa.

Google AdWords -mainonnassa tehokkuutta voidaan seurata tarkasti. Esimerkiksi verkkokaupan tapauksessa voidaan seurata, mitkä yksittäiset avainsanat tai mainokset konvertoivat tehokkaimmin ja näin kohdistaa budjetti sellaisiin mainos- ja avainsanayhdistelmiin, jotka tuottavat parhaiten suoraa kauppaa. Vastaavasti B2B-markkinoinnissa kohdistetaan budjetti sellaisiin avainsanoihin ja mainoksiin, jotka tuottavat tehokkaimmin myyntiliidejä.

Hakusanamainonnassa voidaan mainostaa:

  • Toimialan keskeisimpien hakutulosten yhteydessä Googlen hakukoneessa
  • Kohdistetusti Googlen hakuverkostossa hakukumppaneiden sivuilla
  • Klikkiperusteisesti hinnoitelluilla bannereilla Google Display -verkostossa
  • Automaattisesti siten, että esimerkiksi verkkokaupan tuotesyötteestä luodaan mainokset reaaliajassa
  • Remarketing eli uudelleenmarkkinointi-metodilla siten, että mainonta kohdistetaan jo sivustolla vierailleille henkilöille
  • Kilpailijoiden hakutulosten yhteydessä

Suomessa yli 98% internetin käyttäjistä suosii Googlea hakukoneenaan etsiessään tietoa, palveluita ja tuotteita verkosta. Mikäli yrityksesi ei ole näissä hakutuloksissa mukana, valuvat potentiaaliset asiakkaat kilpailijoille. Hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi yhdessä muodostavat hakukonemarkkinoinnin kokonaisuuden, jolla varmistetaan verkkosivuston näkyminen toimialan tärkeimmissä hauissa.

Hanki tehokasta näkyvyyttä Google AdWords -hakusanamainonnalla

Google-mainonta perustuu mainosnäyttöihin Google-hauissa ja -verkostossa ja se kohdistetaan sellaisille ihmisille, jotka jo etsivät tietoa toimialasi tuotteista ja palveluista. Hakusanamainonnalla yrityksesi näkyy juuri oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan.

Hakusanamainonnan teho perustuu tarkkaan kohdistamiseen. Pääasiallisena tarkoituksena on luoda uusia asiakkuuksia tai myyntilidejä ja tämän vuoksi näkyä vain sellaisille kohderyhmille, jotka ovat potentiaalisia ostajia. Ammattitaitoisella avainsanatutkimuksella ja kampanjan optimoinnilla voidaan säästää merkittävästi mainonnan kustannuksissa ja kohdistaa koko budjetti tehokkaasti.

Asiantuntijoillamme on vuosien kokemus tehokkaasta hakusanamainonnasta. Suunnittelemme kampanjamme erittäin kustannustehokkaasti, jolloin maksat klikeistä keskimääräistä huokeampaa hintaa. Googlen Partners-kumppanina Optimaali tuottaa Googlen mainoskäytäntöjen mukaisia, tarkasti kohdistettuja, tasokkaita ja tehokkaita kampanjoita.