YouTube-mainonta

YouTube on tehokas kanava tavoittaa yrityksen potentiaaliset asiakkaat. YouTube on kasvattanut suosiotaan käyttäjien keskuudessa ja on tällä hetkellä maailman suurin videoiden toistoon erikoistunut sivusto ja toiseksi suurin hakukone Googlen jälkeen. Tänä päivänä jo lähes puolet YouTubessa tehtävistä hauista on informaatiohakuja, joten mielikuva pelkästä viihdesisällöstä voidaan haudata.

Markkinoinnin näkökulmasta YouTube tarjoaa yrityksille monipuolisia mahdollisuuksia. Useat suositut brändit ovat perustaneet omat YouTube –kanavat joihin ladataan yrityksen toimintaan liittyvää videosisältöä. Näitä videoita on mahdollista myös markkinoida YouTuben käyttäjille.

YouTube mainoksia voidaan kohdentaa käyttäjän iän, sukupuolen ja kiinnostuksen kohteiden perusteella. Myös display-mainonnasta tuttu uudelleenmarkkinointiominaisuus toimii YouTubessa. Uudelleenmarkkinointi mahdollistaa yrityksen videosisällön markkinoinnin käyttäjille, jotka ovat vierailleet yrityksen YouTube-kanavalla. Lisäksi YouTube tarjoaa kattavat analytiikkatiedot käyttäjistä, jotka ovat kiinnostuneet yritykseen liittyvästä videosisällöstä.

Youtube-maionnan etuja:

  • kohdennettavuus
  • edullinen hinta
  • seurattavuus
  • mahdollisuus nopeisiin muutoksiin