Analytiikka

Jokainen verkkosivusto on olemassa jostain syystä. Yritysten sivuilla on viimekädessä aina jokin liiketoiminnallinen tavoite, kuten uuden asiakkuuden solmiminen, uuden myyntiliidin hankkiminen tai brändin rakentaminen. Web-analytiikan tehokkaassa käytössä liiketoiminnallisista KPI-mittareista jalostetaan analytiikkamittarit, joilla seurataan verkkoliiketoiminnan tehokkuutta.

Minkä takia verkkosivustosi on olemassa ja mikä on sen tärkein tavoite? Tiedätkö mikä on markkinointipanostustesi tuottoaste? Tiedätkö, miten arvokas yksi kävijä on sinulle?

Liiketoimintalähtöinen web-analytiikka on raportointijärjestelmä, joka tukee verkkoliiketoiminnan tavoitteiden toteutumista ja markkinoinnin tehokkuuden seuraamista. Web-analytiikan hyödyntäminen on verkkoliiketoiminnan ja internet-markkinoinnin lähtökohta, jota ilman investointien tehokkuutta on mahdotonta seurata.

Web-analytiikka on myös hakukoneoptimoinnin ja konversio-optimoinnin perusta ja seurantatyökalu, jonka avulla voidaan seurata liikennemäärän muutoksia ja hakutermien sijoitusten kehittymistä. Analytiikkaohjemistosta tehtävien havaintojen perusteella voidaan parantaa sivustolla käytettyjä avainsanoja ja panostaa kävijöitä puhuttelevaan sisältöön.

Web-analytiikan tehokkaassa käytössä oleellisinta on määritellä liiketoiminnalliset tavoitteet sekä valjastaa valittu mittaustyökalu tukemaan liiketoiminnallisten tavoitteiden seurantaa. Modernit analytiikkaohjelmistot tarjoaa kävijäseurannan lisäksi laajan kirjon työkaluja, joilla voidaan mitata sivustolle asetettujen liiketoiminnallisten tavoitteiden toteutumista.

Liiketoimintalähtöisessä web-analytiikassa määrittelemme tärkeimmät liiketoiminnnalliset tavoitteet verkkosivustollesi ja konfiguroimme web-analytiikkaohjelmiston raportoimaan liiketoiminnallesi tärkeät luvut reaaliaikaisesti. Näin voit seurata online-markkinointisi tehokkuutta ja panostaa kannattavimpiin markkinointikanaviin.